Dag 1-5: New York-Washington-Ridgway

Drie dagen voor de vakantie had ik zulke hevige pijn in mijn zij ,rug en onderbuik dat ik naar de EHBO post van het ziekenhuis ben gegaan. Wat bleek, een ernstige nierbekkenontsteking. Een antibioticakuur van 10 dagen meegekregen en een waarschuwing dat ik uit de zon moet blijven. Leuk begin van de vakantie!

AMS-NY
Gelukkig na 2 dagen antibiotica voelde ik me al iets beter, maar slecht geslapen van de zenuwen en misselijk van de antibiotica in het 8 uur in het vliegtuig zitten met pijn in je rug is echt geen pretje.
NYC
Rond half 4 lokale tijd kwamen we aan op Newark en na een taxirit in de spits waren we rond zessen eindelijk in ons hotel. Hotel Pennsylvania tegenover MSG. (klein, oud, maar schoon en een geweldige locatie). Na een snelle douche en een fastfoodrun zijn we richting Times Square gelopen. Want hoe beter je vakantie beginnen, dan mensen kijken op Times Square.

P1040004 P1040011

De volgende dag vroeg opgestaan en ontbeten bij de Starbucks.We moesten goed opgeladen zijn voor een hele lange wandeltocht! We zijn over fifth naar het WTC, naar Battery Park gelopen, waar we onder het genot van een pretzel hebben genoten van het uitzicht. Hierna de route vervolgd naar wallstreet en het stadhuis en vanaf hier de Brooklyn bridge overgelopen. En nog door dumbo gelopen voordat we de metro terug naar het hotel pakte

P1040051 (1024x768)P1040018

Na vijf uur gewandeld te hebben zijn we om 14 u met de metro terug naar ons hotel gegaan waar even hebben uitgerust, voordat we savonds een restaurantje hebben opgezocht en daarna fifth avenue de andere kant op af hebben gelopen ( NY public library,Empire State Building, Bryant Park, Rockefeller Center, Saint Patricks) een kleine detour bij Grand Central station en daarna was het tijd om te gaan slapen

.P1040073P1040062

De volgende dag hebben we de metro gepakt naar het noordelijkste puntje van Central Park en vanuit hier zijn we teruggelopen. Met spierpijn van de dag daarvoor was dit geen gemakkelijke wandeling. Maar de moeite meer dan waard. In de avond hebben we nog een bustour gedaan!!

P1040099 P1040125

NY-Washington
In de late ochtend zijn we met de trein terug naar Newark gegaan om hier onze huurauto op te halen.
Helaas hadden we nog geen Tom-Tom op deze rit waardoor we pas 18.00 aankwamen in ons hotel in D.C (het plan was 15.00), en we waren hier maar 1 nacht!.. Savonds een MC donalds opgezocht even richting het Capitool gelopen (gelukkig vlak bij het hotel) wat een mooi gebouw zo in de schemering!! Na een drankje in de hotelbar vroeg naar bed gegaan zodat we de volgende ochtend vroeg de deur uit konden.

Washington-Ridgway
Om 8 uur de volgende ochtend zijn we weer richting het Capitool gegaan en over de mall gelopen.Wat was het heerlijk rustig zo vroeg! Alle belangrijke monumenten gelukkig kunnen zien voordat we om 15.00 smiddags de auto pakte en richting Ridgway Pensylvania gingen.

P1040152 P1040161 P1040163 P1040168 P1040170 P1040182

Hier was weinig te doen, we hebben een broodje gehaald, klein rondje door het stadje gelopen en hebben de rest van de avond in de Bed&Breakfast doorgebracht (zo ongeveer het enige hotelachtige in dit stadje). We waren als de dood, de B&B was in een Victoriaans huis met allemaal creepy portretten aan de muur en er was helemaal niemand!Geen andere gasten en zelfs de eigenaars niet. Dat was geen fijne nachtrust voor ons.