Dag 20 -24: Death Valley- Las Vegas

Dag 20: Bakersfield -Death Valley

Nog geen één keer op vakantie zo lekker geslapen als vannacht, en ook aan 1 stuk door, de wekker stond om half 9 zodat we nog op tijd zouden zijn voor het ontbijt, en we hadden hem ook echt nodig om wakker te worden. Snel een ontbijtje gepakt en hup weer in de auto, onderweg naar Death Valley.

De laatste kilometers richting Death Valley waren ongelofelijk rustig, en zo sereen, maar 2 auto’s tegengekomen over 60 km, heerlijk. Vlak voor Death Valley de fout gemaakt om nog even te tanken ( 5 dollar per gallon!) Toen we bij ons hotel aankwamen (Stovepipe Wells, in het park zelf, zeker weten een aanrader) was de benzine maar 3,85.. tjaa weten we dat voor de volgende keer.
We zijn hier niet gaan hiken omdat het al 43 graden was toen we aankwamen dus zijn we van viewpoint naar viewpoint gereden en hier foto’s gemaakt. Vandaag hebben we het visitor center en alle punten op de weg naar badwater gepakt.(Badwater basin, devil’s golf course, artist drive, mesquite sand dunes, salt creek). Morgen pakken we de punten die onderweg naar Vegas liggen.

DSCN1428 DSCN1447 DSCN1469

Rond een uurtje of 4 zijn we aan het zwembad gaan chillen tot het avondeten en hierna hebben we nog een drankje gedaan aan de bar tot de zon onderging, zodat we sterren konden kijken met de gratis nachtkijkers die ze bij het hotel uitlenen. Helaas was het die nacht erg bewolkt en konden we niet veel zien.

Dag 21: Death Valley- Las Vegas

Zoals hierboven gezegd hebben we vandaag de punten mee gepakt die op de route uit het park richting Vegas lagen, waaronder Dante’s view, en Zabriskie point.  Dante’s view is veruit het mooiste punt van het park.  (zie foto hieronder)

Onderweg het park uit hebben wij iets meegemaakt wat we nooit verwacht hadden, stortregen in Death Valley, de droogste plek ter wereld, en wij zitten in de regen. True story.

Na 21 dagen is het park-en-natuurgedeelte klaar en vanaf nu is het alleen nog maar stedelijk. Als we Vegas inrijden is het helaas nog steeds bewolkt. Vanmiddag wordt aan het zwembad zitten hem dus sowieso niet. Dan maar gelijk de strip op! We hebben ingecheckt bij Excalibur en zijn tevreden over de kamer, niet persé onder de indruk maar het hotel zelf heeft veel te bieden en de ligging is goed. Na het hotel verkend te hebben lopen we richting het Aria om onze MyVegas punten in te wisselen voor een buffet. Heerlijk!
Na het eten gaan we naar het Monte Carlo naar de minus 5 icebar, best grappig om te zien zon bar waar alles van ijs is. En de drankjes waren lekker

Dag 22 : Las Vegas, Strip

Wat kan je heerlijk ontbijten in Vegas, gister een bon gekregen voor een gratis 2e ontbijt bij Tom’s urban in New York, New York en hier hebben we gretig gebruik van gemaakt. Heerlijke pancakes gegeten! Vandaag was het weer gelukkig wel beter dus zijn we naar het zwembad gegaan en hebben hier de dag doorgebracht country muziek op de achtergrond en een cocktail in m’n hand, dit is pas leven!..

In de avond zijn we eerst naar het aquarium geweest bij Mandalay Bay (toegang betaald door MyVegas), en daarna weer de strip opgegaan, een beetje windowshoppen, het bekijken van de hotels, en uiteindelijk heerlijk gegeten in de Cheesecake Factory bij Ceasar’s palace. Hierna nog een Fat Tuesday Cocktail gehaald en een klein gokje gewaagd in het MGM, een geslaagde Vegas dag zo

Dag 23 en 24: The largest Golden Nugget in the world

Zo vandaag gaan we verhuizen van de strip richting Fremont , alhoewel de sfeer hier heel anders is is het toch echt een must see voor een trip naar Vegas, ook is alles hier toch gewoon een stukje goedkoper, vooral het eten en drinken valt hier mee.  Ons hotel voor de komende twee nachtjes is The Golden Nugget, waar we eerlijk gezegd toch iets meer van hadden verwacht, vooral het zwembad, alhoewel prachtig, was wel erg krap. Ze hebben hier wel het grootste stuk goud wat er ooit is gevonden, toch wel leuk om te zien.

We zijn vanaf het hotel eerst nog even gaan shoppen bij de Las Vegas premium outlets en hebben hier een broodje gepakt. Hierna zijn we op verkenning gegaan rondom Fremont en zijn voorbij een schattig parkje gelopen genaamd container park, allemaal kleine winkeltjes in zeecontainers, met een klein speeltuintje in het midden. Supercute en niet iets wat je verwacht in Vegas. Hierna gingen we terug om te genieten van de vibe op Fremont Street en de Fremont Street Experience. De volgende dag was eigenlijk een luier dag, de hele dag aan het zwembad gezeten en in de avond de lekkerste burger gegeten in het restaurant van de Golden Nugget, ik moet er van watertanden elke keer dat ik eraan denk.

En in de avond nog even afscheid genomen van Fremont street achter de slot machines, Vegas je was weer geweldig.